Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2007 14:38 - От архивите - 4
Автор: greenpower Категория: Бизнес   
Прочетен: 2811 Коментари: 6 Гласове:
0



Долният текст е за една от любимите ми теми - строителството на магистрали в България. В случая - за автомагистрала "Люлин", сочена от някои като спасението на западна България като цяло и западна София - в частност.

*****************************
ШУШУ-МУШУ ИСПА РАЗВАЛЯ

От средата на октомври 2003 г. насам отговорните за бъдещето на автомагистрала “Люлин” институции се спотаиха. Ни вопъл, ни стон. Започна едно шушу-мушу, една странни ведомствени седенки... Чиновници с променени лица ходят насам-натам, юрист-консулти заседават, факсове хвърчат към Брюксел... Кипи безмислен труд! Целта, разбира се, е да се посече нежеланието на населението от западните райони на София да приеме върху главите си и под прозорците си трансевропейска магистрала с около 25-30 000 автомобила на денонощие. И да се блокира всякакво разглеждане на алтернатива за трасе на пътя западно от Люлин планина.


Чиновниците имат своите основания. Не им се занимава с “допълнителна” работа, вече са “помирисали” европейските пари за АМ “Люлин”, работата е опечена, дето се вика. И е досадно някак си, че разни еколози и живеещи из района още мътят водата. Ето, и Върховният административен съд отсече какво протестиращото население нямало право, а далаверствующите – наопаки!


Защото строителството на магистрала “Люлин” се очертава като една наистина яка далавера. С разходи от около 7,5 милиона евро на километър при един средно сложен терен може да се окаже, че това ще бъде добра хранилка за политици, чиновници, строители и кой ли не. Под сурдинка се споменават дори имена на еврочиновници.


Вече е ясно, че 19-километровото трасе няма да реши нито един от предвидените проблеми. Напротив – ще създаде нови. И то не само за живеещите в районите, през които преминава. Княжевци ще си останат с натовареното Владайско шосе. Под прозорците на живеещите покрай околовръстното люлинци ще се насочи друг поток от автомобили – леки и най-вече товарни. В Мало Бучино, Иваняне и Суходол ще стане трудно за живеене. Минералните води в района – вкл. тези в Банкя вероятно ще бъдат засегнати сериозно – като чистота, дебит, а някои извори може и да изчезнат напълно. Температурните инверсии в района ще свършат своето – въздухът през тези периоди ще е непоносим. Остава да се надяваме да сработи гениалното хрумване на минстър Арсенова с отклоняването на трафика в такива моменти. Откъде – може би през Пловдив и Русе? Качеството на въздушните маси към града (понастоящем сравнително чисти) ще се влоши сериозно.


Всичко това не приртеснява чиновниците в МРРБ, ИАП, а напоследък и в МОСВ. Напротив – продължава усиленото търсене да се заобиколи изискването на Европейския съюз, вписано във Финансовия меморандум за проекта – нов доклад по ОВОС с отчетено мнението на живеещите в района и ново решение на Министъра на околната среда и водите.


И докато продължава ослушването и оглеждането на “политици” и чиновници (очевидно прословутото Тошово “снишаване” дълбоко е пуснало корени в някои среди), то 31.12.2004 г. вече е на хоризонта. Тогава 111,5 милиона евро ще бъдат окончателно загубени. Имената на отговорните за това са ясни от доста време – Паскалев, Церовски, Арсенова, Митов, Диковски, Тодоров. И на десетки знайни и незнайни чиновници, които са ги подвели или са действали по техни указания. И които пак ще излязат сухи – една здраво затворена, безотговорна и напълно безотчетна пред хората държавна администрация.

********************************

Темата за АМ "Люлин" е актуална и днес. Проблемите остават, както и опасностите за това, парите да бъдат спрени или поискани обратно. Гражданската петиция е приета от Комисията по петициите в Европейския парламент.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Каква алтернатива има?
08.08.2007 20:43
Защото е вярно, че значителна част от транзитния поток (в която се включват и тировете) трябва да бъде изкаран от София.
цитирай
2. greenpower - Не е вярно
09.08.2007 16:17
Не е вярно, че ще бъде изкарана значителна част от транзитния поток. Даже авторите на доклада за ОВОС (последния) пишат, че към 2020 г. трафикът през "Княжево" ще е 2 пъти по-голям от сегашния, при построена АМ "Люлин".

Каква е алтернативата - комплексното решение на югозападния вход/изход към София. Не може от Перник до София да пътуваш с влак за час, час и нещо и да искаш хората да не идват с колите си и да не правят трафик.

Това - с подробности - се опитахме да предложим на МРРБ. Не искаха да чуят даже.
цитирай
3. анонимен - Защо не кажеш
12.08.2007 22:47
какво сте написали във "петицията". И най-интересното е - от името на кого? Защото всички ние знаем, че ти и приятелчетата ти - заземители имате навика да се подписвате и да съдите от чуждо име и направо "от името на народа", също както вашите дядовци - комунистите са правели едно време.
цитирай
4. greenpower - До предходния анонимен
13.08.2007 12:08
Петицията е публична - така че няма нужда да ти казвам какво е написано.

От името на всички подписали я - мисля, че са над 1000 човека. Крайно време е такива като тебе да разберат, че петициите не са от нечие име, освен от името на подписалите ги. Отново за твое сведение - в Европейския парламент приемат петиции, подписани дори от един човек. Защото въпросът не е колко са се подписали, а дали написаното е вярно и дали заслужава сериозни проверки.

Кой как съди е интересна тема. Само не навлизай в сферата на дядовците - тогава ще се наложи да се разконспирираш, за да ти разбия физиономията. Поради клевета към дядовците ми.

Имаш, разбира се, възможността да се извиниш.
цитирай
5. анонимен - Няма да се извиня.
13.08.2007 12:31
Казвам образно "дядовците" - нямам предвид биологичните такива, защото никой не си избира сам роднините. Имам предвид, че си същия изрод като комунистите навремето - манипулатор, лъжец и разбойник.
Успя да ме успокоиш като казваш, че има значение дали написаното е вярно, защото знам, че вие пишете до евроинституциите единствено лъжи, които лесно могат да бъдат оборени.
цитирай
6. greenpower - Чудно, щом толкова знаеш...
13.08.2007 13:39
Чудно, щом толкова знаеш, какво си седнал да ме агитираш? Нали си наясно ,че освен "манипулатор, лъжец и разбойник" съм още шпионин на кого ли не (вкл. едновременно на САЩ, Русия и Брюксел), плащат ми десетки разузнавания (Гемето ряпа да яде!), световен конспиратор и масон във всичките там ложи, ордени и медали :-))

Също така вероятно ям деца (ех, какви купони ставаха с добрия стар Бокаса!) и изнасилвам дърти комунистки (но все пак не колкото Нора Ананиева :-)).

Така че няма да се поддам на проповедите ти. Ако обичаш - иди да мисионерстващ другаде.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: greenpower
Категория: Други
Прочетен: 164957
Постинги: 39
Коментари: 75
Гласове: 394
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930